İçişleri Bakanı Yerlikaya, Trafik Kurallarını İhlal Edenlere Sert Tedbirlerin Uygulanacağını Belirtti İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, trafikte usulsüz araç kullanan sürücülere karşı alınacak önlemleri açıkladı. Yapılan kanun değişikliği ile ilgili olarak, sahte çakar kullanan ve trafikte üstünlük taslayan sürücülere asla izin verilmeyeceğini belirtti. Bakan Yerlikaya, açıklamasında sert ifadeler kullandı ve yeni cezaları duyurdu. Yeni Cezalara Göre…
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, trafikte usulsüz araç kullanan sürücülere karşı alınacak önlemleri açıkladı. Yapılan kanun değişikliği ile ilgili olarak, sahte çakar kullanan ve trafikte üstünlük taslayan sürücülere asla izin verilmeyeceğini belirtti. Bakan Yerlikaya, açıklamasında sert ifadeler kullandı ve yeni cezaları duyurdu.
Buna göre, çakar kullanan sürücülere 96.000 TL trafik idari para cezası uygulanacak. Sürücü belgeleri otuz gün süreyle geri alınacak ve araç otuz gün süreyle trafikten men edilecek. Ayrıca, sürücü son bir yıl içinde iki veya daha fazla kez kanunu ihlal etmişse her seferinde 192.000 TL trafik idari para cezası ile cezalandırılacak. Sürücü belgeleri altmış gün süreyle geri alınacak ve araç altmış gün süreyle trafikten men edilecek.
Mevzuatta izin verilmeyen araçlara takılan çakar cihazlarına mülki amir tarafından el konulacak ve mülkiyetinin kamuya geçirilmesine karar verilecek. Bakan Yerlikaya, 1 Ocak – 31 Ekim 2024 tarihleri arasında Emniyet ve Jandarma Trafik ekiplerince toplam 10 bin 444 sürücüye işlem yapıldığını da belirtti.
Sahte çakar kullanan ve usulsüz olarak trafikte üstünlük taslayan sürücülere karşı sıkı denetimlerin devam edeceğini vurgulayan Bakan Yerlikaya, bu tür ihlallere kesinlikle müsamaha gösterilmeyeceğini dile getirdi. Bu önlemlerin trafik güvenliğini artırmaya yönelik olduğunu belirten Yerlikaya, sürücülerin kurallara uymaları ve trafikte daha duyarlı olmaları gerektiğini ifade etti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]